9.21.2012

Part 1 - My Enemy Is My Love



Song Naeun Pov 

Cuaca petang ini sungguh panas , terasa diri ini mahu saja lompat kedalam kolam yang berada dihadapan aku ini . Tapi apakan daya diri ini tak reti hendak berenang . Teringat saja perkatan tak reti berenang aku teringat seorang makhluk yang tinggal di dunia ini yang cukup aku benci , suaranya telah terngiyang-ngiyang di telinga. 

FlashBack 


" Haha , weh Naeun , kau tak reti berenang ke ? jerit budak lelaki yang tidak berada jauh dengan Naeun .


" ya , kalau aku tak boleh berenang pun kau kesah hape ?" balas Naeun pula 


" Haha , harap je cantik tapi tak reti berenang apa la kau ne Naeun " kata budak lelaki itu


End Of Flashback


" Hurmm , apa maksudnya ea ? dia puji aku ke sindir aku ?"  betubi-tubi soalan yang terkeluar dari mulut Naeun.


"apa adik oppa buat dekat luar ini ? " tanya Woohyun 


" huh , saja je ambik angin dekat rumah baru nie " balas Naeun


" owhh , oppa ingatkan Naeun rindu dekat Myungsoo " usik Woohyun.


dia tahu adiknya cukup sensitif dengan nama itu . dia selalu mengusik adiknya mengatakan adiknya rindukan lelaki itu lah , ini lah dan macam-macam lagi.


" huh ? rindukan mamat bunga itu ? sorry la my belove oppa oii " balas Naeun sambil berpeluk tubuh.


" haha , whateverlah adikku sayang , asalkan kamu gembira " kata Woohyun sambil mengosok kepala adiknya.


" oh ya , oppa tak pergi kerja ke ? " tanya Naeun 

" nak pergilah nie , cuma tunggu unnie kamu tu hah ! lambat sangat bersiap " balas Woohyun sambil tengok ke atas .

" owhh , hahaha , Yong Joo Unnie memang suka bersiap lambat , perempuan la katakan " kata Naeun sambil ketawa mengekeh.

" ha , kutuk saya la tu " kata Yong Joo Unnie sambil memegang kasut ditangannya.

" mana ada , kitaorang just borak kosong je , kan Naeun ? " balas Woohyun pula.

" ye la tu , by the way Naeun besok kamu dah boleh mula bersekolah di Luhan High School " pesan Yong Joo.

" ehh , awalnya hurmm baik lah unnie " kata Naeun pula

" okeylah , Naeun kitaorang bergerak dulu ye " sampuk Woohyun pula.

Naeun hanya balas dengan anggukkan sahaja kerana dia betul-betul terkejut dengan kata-kata kakaknya tadi . Barang-barang untuk ke sekolah baru belum sempat Naeun membelinya . Nasib baik Naeun sudah mempunyai lesen kereta jadi boleh lah dia pergi membeli perlengkapan sekolahnya . 

Keesokkan Hari 

" Naeun - ahhh !! bangun lah sayang , kamu dah lambat nak ke sekolah nie " jerit Yong Joo

" Nae unnie , Naeun bangun sekarang " balas Naeun dengan nada yang lemah . 

Setelah siap memakai baju uniform sekolah baru aku itu , aku meneliti diri aku , macam-macam soalan yang berada dalam fikiranku . agaknya aku berada disekolah baru nie aku akan dibuli ke tak ea ? ada ke orang yang sudi nak kawan dengan aku ? . Haishh Naeun , kau jangan berfikiran negatif , nanti ada punya lah yang nak kawan dengan kau . 

" haa , cepatlah turun . oppa dah tunggu dalam kereta tu ha " kata Yong Joo 

" Nak turun lah nie " balas Naeun.

" nah , nie bekal untuk makan tengahhari nanti . " kata Yongjoo sambil menghulur bekas makanan.

" nae , gomapta unnie " balas Naeun.


setelah selesai memakai kasut aku terus pergi ke kereta , kata unnie , Woohyun oppa akan hantar aku . Ahhh , nie yang best nie . Hope aku dekat sekolah baru nie okey je , harap aku tak buat masalah lagi.



Bersambung..






No comments: