12.30.2012

Part 6 - My Enemy Is My Love ?


Jung Ilhoon Pov

  Ilhoon ternampak Naeun bersendirian di tepi tasik lalu Ilhoon pergi ke arah Naeun berada.Ilhoon berhenti sebentar kerana dia sedang befikir apa yang patut dia tanya.Haa , yang dia ingat balik pertanyaan dia dalam kereta tadi.


" Naeun , aku nak tanya sesuatu boleh " Ilhoon memulakan bicara mereka ketika itu.


  Naeun sedikit terkejut dengan sapaan Ilhoon tetapi dia hanya lagak biasa.


" tanya apa ? " jawab Naeun


" kau tak suka kawan dengan kitaorang ke ? " tanya Ilhoon


" eh , sejak bila aku tak suka kawan dengan korang , bukannya korang ke orang first aku kenal sejak aku masuk sekolah tu " jawab Naeun dengan nada sedikit menjerit.


" eheh , jangan la jerit ! aku tanya je " pujuk Ilhoon


" habis kenapa dari kau keluar dari rumah hingga la kita datang sini kau asyik muram je , ada masalah ke ? " tanya Ilhoon lagi.


" hurmm..Ilhoon , aku nak tanya kau boleh ? " turn Naeun pula menyoal


" tanya lah " jawab Ilhoon pendek


" kau kenalkan senior kita yang tiga orang tu ? " Naeun memulakan soal-jawabnya


" maksud kau , Myungsoo , L.joe and Niel sunbaenim ? " tanya Ilhoon kerana dia tak dapat tangkap lagi pertanyaan Naeun


" Ha`a , boleh tak kau tolong cerita dekat aku pasal Myungsoo ? " mohon Naeun


" boleh je " Ilhoon menjawab ringkas


" hari tu aku suruh Nana cerita dalam kelas tapi dia tak cerita pun by the way gomapta !! " Naeun mengucap terima kasih dan tidak secara langsung Naeun terpeluk Ilhoon.


" eheh , apa peluk-peluk nie , ucap terima kasih sudah lah ! tak payah peluk " tepis Ilhoon dalam keadaan Terkejut.


" oh , miannae , chincha miannae " jawab Naeun sambil betulkan rambutnya yang diterbang oleh angin.


" gwenchana " pipi Ilhoon menjadi kemerah-merahan.


" cepat la citer kat aku !!!!! " jerit Naeun


" oii , jangan la jerit ! aku tak citer kang , padan muka " marah-marah manja Ilhoon.


" hurmm , ye la " Naeun mengalah.


  setelah Ilhoon menceritakan tentang Myungsoo , L.Joe dan Niel , Naeun hanya fokus tentang Myungsoo sahaja L.Joe dan Niel dia hanya membiarkan angin monsun mendengar tetapi ketika Ilhoon gigih menceritakan kepada Naeun , Naeun memandang rupa Ilhoon dengan dalam sekali.Tetiba dia merasakan sesuatu seperti kepada Myungsoo dahulu.


" hurmm , thanks again " ucap Naeun


" welcome , kita kan kawan " jawab Ilhoon sambil menepuk bahu Naeun


" mana yang lain ea ? " tanya Naeun sambil cover blushing


" ntah , kenapa ? dah nak balik ke ? " tanya Ilhoon kembali


" kalau boleh la " lambat-lambat Naeun menjawab


" kejap aku cuba call dorang " kata Ilhoon pula


" ok " 


" hello !  Hongbin ahh , mana korang ? " tanya Ilhoon


" aku dengan lain dah balik " jawab Hongbin


" mwo ? dah balik " Ilhoon menjerit kecil kerana terkejut.


" ha`a dah balik , lagipun kitaorang tak nak ganggu new couple " new couple tu ditekan sedikit oleh Nana


" haishh !! korang nie !! " Ilhoon merengus 


" sorry bro " jawab Hongbin lalu menutup talian.


" kenapa ? " tanya Naeun pula


" dorang dah balik " jawab Ilhoon dengan nada sakit hati 


" mwo ? " keadaan Naeun sama seperti Ilhoon tadi.


" biarkan je la dorang tu.. jom saya hantar awak balik " 


   Ilhoon begitu sakit hati dengan tindakan kawan-kawannya tetapi ketika Nana cakap tak nak ganggu new couple tu hatinya menjadi berdebar-debar lalu Ilhoon memandang Naeun yang berada disebelahnya.Ilhoon tatap muka Naeun dengan teliti.Ilhoon merasakan dia ingin sekali memiliki perempuan yang berada disebelahnya itu.Ilhoon ingin meluahkan perasaannya tetapi dia takut.Dia takut dia tepuk sebelah tangan.


Rumah Naeun


" eh ! awalnya Naeun balik . kenapa tak ajak kawan masuk " sapa Yongjoo


" dia tak nak masuk , dia cakap dia ada hal sikit " jawab Naeun acuh tak acuh.


" owhh " Yongjoo berasa sedikit kecewa dengan jawapan Naeun.


  Yongjoo merasakan yang Naeun masih marah dengan tindakan oppa dan dia sendiri.


Kim Myungsoo Pov


  Tepat jam 3 aku sampai ke Restorant White Panda.Agak-agak apa yang Woohyun hyung nak cakap ye ? ntah-ntah dia dah tahu apa yang terjadi dekat Naeun 4 tahun yang lepas ? kalau dia tahu mampus la aku ! . Myungsoo menanyakan pelbagai soalan pada dirinya sendiri.Myungsoo masuk ke dalam Cafe White Panda lalu mecari Woohyun.Tak lama kemudian dia ternampak woohyun berada disatu sudut yang amat jauh dari orang lain lalu dia melangkah kearah Woohyun.


" Annyeong ! Woohyun hyung , kenapa nak jumpa saya ? " sapa Myungsoo


" duduk dulu , hyung ada sesuatu nak bincang " jawab Woohyun


" tentang apa ? " soalan yang ringkas dituju oleh Myungsoo


" tentang Naeun " terdengar sahaja nama Naeun , Myungsoo menjadi semakin gelabah.


" kenapa dengan Naeun " tanya Myungsoo lagi


" hyung nak Myungsoo rapat dengan Naeun , walaupun korang berdua bermusuhan.. hyung tak nak korang macam tu. " jelas Woohyun


" saya okey je tapi hyung tahukan yang Naeun memang benci kan saya . " kata Myungsoo pula , dia merasakan sedikit lega kerana Woohyun belum tahu apa yang terjadi kepada Naeun. Tapi kalau dia tahu pun boleh buat apa ? hal tu dah lama berlalu.


" nanti hyung cuba pujuk dia." jawab Woohyun


" okey , ada apa-apa lagi tak ? kalau dah tak de , saya nak pergi dulu , saya ada kerja " tanya Myungsoo


" dah tak ada " jawab pendek Woohyun 

  
  Myungsoo melangkah keluar dari cafe meninggalkan Woohyun seorang diri.Myungsoo rasa mungkin dengan cadangan Woohyun dia dapat kembali ke pangkuan Naeun seperti sebelum perkara itu berlaku..


Bersambungggg ! ! ! !

No comments: