2.03.2013

Part 8 : My Enemy Is My Love


Di sekolah

Jung Ilhoon Pov


  Ilhoon memulakan perjalanannya terlebih dulu daripada dari Myungsoo sebab itu pada masa Ilhoon sampai kesekolah dia terserempak dengan Naeun lalu mereka berdua pergi ke kelas bersama-sama..


" Naeun , saya nak tanya sesuatu boleh ? " tanya Ilhoon sambil mengeluarkan buku subjek Geografi..


" tanya la " pendek sahaja jawapan Naeun


" hari itu , awak ingat tak yang awak tanya pasal Myungsoo Sunbae , L.Joe Sunbae and Niel Sunbae kan ? dorang ada kena mengena apa ya dengan awak ? " Ilhoon meneruskan juga pertanyaannya yang sudah lama berlari berkejaran dalam kotak pemikirannya..


" hah ? errhh !! saja tanya kenapa ? " ragu-ragu sahaja jawapan dari Naeun..


" owhh , nothing.. just ask " kata Ilhoon lalu meneruskan kerja yang belum disiapkan..


  " aikk ! mamat nie , pagi-pagi dah speaking dengan aku " Naeun yang masih terkebil-kebil bermonolog sendiri selepas Ilhoon fokus kepada kerjanya...



#######

" Haishh , mana Naeun nie..dekat kafe pun tak ada .. dalam kelas kot.. baik aku pergi cari dia dekat kelas.. "  Nana mengomel sendiri

" Nana !! kau dah kenapa ? " tanya Haneul..

" hah ? aku cari Naeun.. kau ada nampak dia ? " Nana menanyakan kepada Haneul ngan Nini

" tak ada la pulak " jawab ringkas Nini

" weyh nana , kau cari siapa ? " tanya Kyungmin
" aku cari Naeun.. ada nampak dia tak ? " fuhh , penat , dah tiga kali aku ulang soalan yang sama..bisik hari Nana..

" owhh , Naeun.. nampak , dia ada dalam kelas.. kenapa ? " turn Kyungmin pula menanya..

" saja..hehe bytheway thanks " ucap Nana sambil berlari anak..

" haishh , macam-macam.. haa nie korang makan tak lagi ? kalau belum jom aku belanja.. " tanya Kyungmin

" chincha ? " tanya Haneul dan Nini serentak..

" ye laaa , cepat buat keputusan , aku bilang sampai 3 je..kalau lambat bayar sendiri " Kyungmin memejamkan matanya sambil mengira..

" 1..." sebut Kyungmin

" Kyungmin , kitaorang tunggu dekat kafe " laung Nini

" ehh , cepat betul dorang , haishh " Kyungmin mengeluh kecil...


Song Naeun Pov

  Naeun baru sahaja selesai menyiapkan latihan Math terdengar laungan namanya..dia sudah tahu siapa empunya suara kalau tak bukan si Nana..

" Naeun ! Naeun ! , aku ada bawa surat untuk kau tetapi bukan dari aku tetapi dari Myungsoo Sunbae " Myungsoo itu hanya diperlahankan..

" tak nak la , aku ambik je la suarat ini " Naeun menyerah kembali surat itu..

" ehh , dia bagi dekat kau bukan aku.. kalau dia bagi dekat aku dah lama aku tak tolak..haha " perli Nana

" haishh , okey la.. nak aku baca sekarang ke ? " tanya Nana

" itu ikut suka hati kau.. " jawab Nana.. 

" aku baca sekarang la.. " kata Naeun sambil membuka surat itu..



" apa yang ditulis ? " tanya Nana

" adalah , kau tak payah nak sibuk " Naeun sengaja merahsiakannya

" hishhh !! kau nie , dah tak berterima kasih lepas tak nak bagitahu pulak " rajuk Nana

" alolo , kawan aku nie , merajuk pulak.. " seraya sahaja jari Naeun mencubit pipi gebu Nana

" oiii , jangan cubit ... pipi aku sensitif.. " kata Nana sambil mengusap pipinya..

  Ilhoon hanya gelak kecil melihat telatah mereka..

Kim Myungsoo Pov

  Myungsoo rasa tidak sabar hendak berjumpa dengan Naeun apabila pulang nanti.. di dalam kelas dia seakan-akan kera kena belacan..tak pernah nak duduk senyap.. tiba-tiba L.hoe dan Niel datang..

" yo L , kau nie dah kenapa ? pusing sana pusing sini " tanya L.joe..

" sekarang pukul berapa ? " tanya L . soalan L.joe tadi dibiarkan

" pukul 9 lima minit , kenapa ? " jawab Niel

" haishh , lambat lagi ke ? " Myungsoo mengeluh kasar

" lambat lagi apa ? " L.joe pula tanya

" nak balik.. " Myungsoo hanya mengeluarkan jawapan yang pendek..

" ehh ? dude !!! baru habis masa ke dua dah nak balik ? " L.joe dan Niel terkejut lalu pandang antara satu sama lain..

" aku ada kerja sikit lah , korang apa tahu " jawab Myungsoo sambil menumbuk dada L.joe..

" yayyy , haishh chincha.. sakit tahu tak ? " L.joe mula naik sikit suaranya

" haha , sakit ?? nanti macam mana kau nak ' selamatkan ' Nana kalau dia dalam sesusahan ? " perli Myungsoo 

" oiiitt , mulut kau nie... kalau ada cili dah lama aku cilikan tahu tak " ugut L.joe 

" eaaa ? aku aku kesah ? " Myungsoo mengejek L.joe sambil membuat muka blur..

" hishh , yang kau nie dah kenapa ? gelak mengalahkan pontianak " marah L.joe kepada Niel

" aikk , aku jugak yang kena ? " tanya Niel lalu bangun mengekori langkah Myungsoo..

Bersambunggg !!!!



No comments: