2.13.2013

part 9 : My Enemy Is My Love


L.Joe Pov

  Sakit hati dekat Myungsoo tak habis lagi..hishh , rasa macam nak siat-siat je kulit Myungsoo tu.Nasib baik Kim Myungsoo a.k.a L tu kawab baiknya..lebih baik pergi ke kafe boleh sejukkan hati nie sikit..ketika on the way nak pergi kafe L.joe ternampak Nana dan Hongbin..Mereka kelihatan bergitu mesra..Ada apa-apakah antara mereka ? ini tak tak boleh jadi..dia harus siasat dari A to Z..

" err , hai Nana.. " sapa L.joe

" oh , sonbae , hai " ucap serentak Hongbin dan Nana sambil tersenyum..

" err , Hongbin boleh saya jumpa dengan Nana " tanya L.joe selepas beberapa saat mendiamkan diri..

" boleh.. lagipun saya dah nak balik kelas " jawab Hongbin lalu meninggalkan L.joe dan Nana..

" Nana , saya nak tanya sesuatu boleh ? " L.joe menanyakan soalan kepada Nana selepas minta untuk Hongbin pergi tinggalkan mereka untuk sementara waktu..

" tanya lah " jawab pendek Nana..

" apa hubungan awak dengan Hongbin ? " soalan yang dituju seperti orang yang baru nampak girlfriend dia bermesra dengan lelaki lain..

" kawan biasa..kenapa ? " Nana agak keharainan sedikit kerana secara tiba-tiba L.joe menanyakan bergitu..

" tak ada lah , saya nampak korang macam kapel je..mesra gila." ucap L.joe dengan nada sedikit cemburu..

" eh takada lah , kenapa sonbae tanya ? " tanya Nana sambil tangan ligat menyimpan alatan tulis dan buku

" saja , tak boleh ? eh  awak nak pergi mana ? " tanya L.joe dengan penuh kehairainan..

" nak balik kelas la , kan dah nak habis waktu rehat.." ucap Nana sambil bangun lalu menolak kerusi..

" owhh.. okey bytheway balik sekolah kejap lagi saya tumpangkan awak ya ? " balas L.Joe

" tak boleh la sonbae , saya dah janji dengan Hongbin nak balik sekali..lain kali ya " Nana menolak dengan pernuh hormat..

" ishh , sikit-sikit Hongbin..dah tak ada orang lain ke ? " luah L.joe

" apa sonbae cakap ? " tanya Nana pula..

"err , nothing" balas L.joe pendek

" okey.." balas Nana sambil melangkah ke kelas..


######

Song Naeun Pov

 Waktu rehat sudah tamat so sekarang waktu Math,makanan yang dibeli oleh Hongbin sedap gila..balik kejap lagi nak ajak Nana , Ilhoon , Nini , Haneul and Hongbin makan dulu lah.. eh! kejap.. aku terlupa yang mamat '' handsome '' tu nak jumpa aku dekat bumbung sekolah..kacau betul!!!

" Naeun..boleh kamu pergi kelas  5 Angel 1 kejap ? tolong panggilkan Kim Myungsoo.." pinta Mrs.Kim

" hah ? panggilkan siapa tadi ? " jerit kecil Naeun

" panggil Myungsoo Sonbae la " Ilhoon mula buka mulut selepas Naeun Terkejut sekejap tadi..

" owhh , naega wae ? " tanya Naeun kepada Mrs.Kim

" kenapa ? kamu tak nak pergi ? " Soalan Naeun dijawab dengan soalan kembali.

" ahh , ani ," Naeun dengan lemah longlai pergi keluar kelas..

" Haishh , malasnya aku nak pergi..dah la kena panggil mamat tu.. haishh, terpaksa lahh.." Naeun merungut sendiri

 tak lama kemudian.. sampai lah Naeun dihadapan kelas 5 Angel 1 ..Dari juah dah nampak Myungsoo berchit-chat dengan L.joe dan Niel..walaupun Mrs.Jung tengah mengajar..dasarr!! tiba-tiba bunyi ketukkan 

" tok tok tok " 

" ye , siapa diluar ? " tanya Mrs.Jung

 Naeun membuka pintu lalu berjalan kearah Mrs.Jung..sesekali dia ada terpandang tiga jejaka " handsome " tu..Naeun membisik untuk beritahu hal yang sebenar takut terganggu dengan pelajar yang lain..

" Myungsoo..Mrs.Kim meminta kamu ke kelas  4 Bana 1 ... sila ikut Naeun ya " arah Mrs.Jung

" arasso " balas Myungsoo sambil mengeluarkan sebaris senyuman..ya memang senyuman itu membuatkan dia jatuh hati pada Myungsoo tapi itu dulu sekarang dah tak..

  Naeun menunduk hormat kepada Mrs.Jung lalu keluar dari kelas tersebut.Myungsoo hanya ikut dari belakang..lalu Myungsoo memberanikan mengeluarkan suara untuk menanyakan kepada Naeun

" Eunnie , dapat surat tak tadi ? " tanya Myungsoo lembut

" Eunnie ? who are you want to call me like that ? huh " jerkah Naeun lalu mempercepatkan jalannya..

" Naeun ssi , dulu awak la yang suruh saya panggil nama itu tapi sekarang ? " lemah suara Myungsoo..

  Perbualan antara Myungsoo dan Mrs.Kim sudah pun tamat , sebelum Myungsoo keluar dari kelas Naeun , Myungsoo sempat lagi pandang kearah Naeun..

" owhh , Naeun duduk tempat aku tahun lepas..jodoh ke nie wey ? tapi dengan siapa dia duduk ? " Myungsoo bermonolog sendiri tiba-tiba dia ternampak manusia ditepi Naeun mengangkat muka..serius dia terkejut rupa-rupanya Naeun duduk dengan Ilhoon , adik tirinya..

" Myungsoo ada apa-apa lagi ke ? " tanya Mrs Kim..

" oh , tak ada.. dah tak ada apa-apa..terima kasih puan" ucap Myungsoo lalu tunduk hormat..

  Sejak Myungsoo berbincang dengan Mrs.Kim , Naeun hanya pandang kearah tingkap sahaja..Naeun tak terasa hendak pandang ke hadapan..semakin meluat rasanya..Selepas selesai perbincangan , mereka sambung berlajar semula..

######

Kim Myungsoo Pov 

  Akhirnya waktu terakhir sudah pun tamat..tak sabar Myungsoo hendak pergi atas bumbung..belum sempat ketua tingkatan tunduk hormat Myungsoo terlebih dahulu yang ucap..L.joe dan Niel hanya mengelengkan kepala..

" Mrs.Jung , saya keluar dulu ya , byebye.. thanks Mrs. Jung for teaching me " ucap Myungsoo sambil melambaikan tangan dan keluar melalu pintu belakang..

" nae " Mrs.Jung hanya pandang biasa kerana sudah terbiasa dengan perangai Myungsoo yang keluar kelas awal darinya

  ketika ontheway nak pergi atas bumbung Myungsoo ternampak Ilhoon dan Naeun mesra sekali seakan-akan pasangan baru bercinta..tapi Myungsoo tak kesah mungkin mereka hanya teman tapi mesra..Ketika Myungsoo ralit usya Ilhoon dan Naeun, Myungsoo dapati Naeun pun on the way hendak ke atas bumbung lalu Myungsoo mempercepatkan perjalanannya..

" Naeun..sebenarnya saya nak minta maaf pasal perkara dulu.." Myungsoo berlatih sementara menunggu kedatangan Naeun..

" hah ? kau nak apa jumpa aku nie ? " tanya Naeun dengan tiba-tiba

" oii , mak kau terbalik " Myungsoo melatah akibat terkejut dengan sapaan Naeun

 Naeun terasa hendak gelak pulak sebab sebelum nie dia tak pernah nampak Myungsoo melatah sebergitu rupa..gelak tawanya hanya disimpan dalam hati..balik nanti baru nak gelak puas-puas..

" aku tanya kau , nak apa jumpa aku nie ? " sekali lagi Naeun menanya kepada Myungsoo

" sebenarnya saya nak minta maaf pasal perkara dulu " ucap Myungsoo sambil menunduk kepala..

 " itu je ? bosan la kau " perli Naeun

" huh ? habis tu nak buat macam mana ? " tanya Myungsoo

" kau pergi rumah kau then kau cerita sendiri dekat kakan dan abang aku , sebab aku rasa mungkin dari mulut kau dorang akan percaya..itupun kalau kau berani , kalau tak berani nevermind " panjang lebar Naeun ceramah..

" okey , awak cabar saya kan ? hari sabtu nanti saya datang rumah awak " Myungsoo terasa sedikit tercabar dengan arahan Naeun..

" okey .. i`ll wait you " sambung Naeun lalu memulas tombol pintu .

" awak nak kemana dan awak dah maafkan saya ke ? " halang Myungsoo

" nak balik la , pasal maaf tu on the way untuk memertimbangkan.. " balas Naeun..

" hurmm , okey " Myungsoo sedikit kecewa..


Bersambungggg ! ! !







No comments: