4.07.2013

Part 10 : My Enemy Is My Love


Myungsoo Pov

 Jam tepat pukul 2:30 petang , Myungsoo mendapat panggilan dari seseorang.. Lalu Myungsoo menjawab panggilan tersebut..

" Hello , siapa disana " soal Myungsoo

" Naeun yang call Myungsoo " 

" owhh , Naeun rupanya . Ada apa " Soal nya lagi

" dah habis kelas ke ? dah beritahu Woohyun oppa ? " tanya Naeun lagi

" dah , jap lagi Myungsoo call Woohyun dan bagi tahu dia yang Myungsoo ada hal nak cakap. " 

" owhh , okey.. i`m waiting for you at my home " perli Naeun

" ya , okey lah bye " Myungsoo terus matikan panggilan Naeun..

  Makin lama berbual dengan Naeun lagi sakit telinga mendengar tetapi ia amat menyejuk kan hati.. hehe . Bak kata orang , kalau dah suka semua jadi baik kan ? yang busuk pun boleh jadi wangi.. Lalu Myungsoo menelefon Woohyun dan memberitahu bahawa tepat jap 4:30 petang akan datang ke rumahnya untuk memberitahu sesesuatu..

######
Hongbin Pov

  Setelah tamat waktu persekolah Honbin segera mendapatkan Nana..

" Nana , jom teman aku pergi beli something " ajak Hongbin

" eh , hari ini aku tak boleh teman kan kau la sayang , aku kena temankan L.joe Sunbaenim.. " Nana memberitahu hal yang sebenarnya kepada hongbin.

" alahh , hurm okey.. kalau macam itu aku ajak Ilhoon je lah.. " hongbin hampa dengan jawapan Nana

" sorry ya Hongbin , lain kali aku temankan kau.. aku janji " Nana perasan akan air muka Hongbin bertukar secara tetiba dari ceria hingga bertukar menjadi masam seakan-akan tengah makan buah mempelam yang masih lagi muda..

" gwenchanyo , Ilhoon jom ikut aku " Hongbin mula buat endah tak endah dengan Nana

" ah ? nae-nae " Ilhoon yang ralit berbual-bual dengan Haneul dan Nini terus keluar selepas ditarik oleh Hongbin..

  Nana amat berasa bersalah dengan Hongbin kerana menolak permintaannya. Tetapi Nana yakin Hongbin tak akan merajuk lama-lama sebab dia dah kenal Hongbin dah lama. Kira-kira dalam 5 tahun tak silap..

" ahh , biarla si Bin tu , nanti okey jugak mamat tu " Nana cuba sedapkan hatinya sendiri lalu keluar dari kelas.Apabila dia keluar dia sudah mendapat mesej ringkas dari L.joe mengatakan Ljoe sudah pun menunggunya di tempat meletak kenderaan.

######

Naeun Pov

 Naeun mendapat mesej ringkas bahawa dia sudah pun berada di hadapan rumah Naeun . Lalu naeun bangkit untuk membuka pintu hadapan. Sebelum Myungsoo Melangkah masuk Naeun telah menariknya ke taman rumahnya lalu mengatakan sesuatu.

" Myung , are you sure want to this ? " tanya Naeun..

" Myung ? itukan nama manja yang Naeun kasi masa kitaorang masa kecil and sebelum hal itu berlaku." bisik hati Myungsoo

" ah ,  yes I`m very sure . sebab Naeun sudah mencabar Myungsoo. " jawab Myungsoo

 belum sempat Naeun bercakap Woohyun sudah pun memanggil mereka..

" Naeun , bawa lah Myungsoo masuk ke dalam. panas diluar tu " jerit Woohyun di pintu hapadan

" nae  , kitaorang akan masuk sekarang " jawab Naeun

 Naeun memandang Myungsoo dan Myungsoo hanya mengangkat bahu lalu Naeun menjuih bibirnya sambil sumpah-menyumpah dimulutnya kerana Myungsoo hanya buat perkara itu mudah..

######

Setelah selesai makan Woohyun mengajak Myungsoo ke ruang tamu , Naeun dan Youngjoo sibuk di dapur .   Dua tiga kali Naeun mengedap dan mencuri dengar apa yang diborak oleh abangnya dan "abang " nya .  Tiba-tiba Woohyun datang ke dapur dan memberitau Young joo dan Naeun bahawa Myungsoo ingin memberitahu sesuatu. Naeun tersentap lalu bermonolog sendiri .

" haishh , Myung nie biar betul.. " hatinya bermonolog sendiri

" oh , okey oppa , kejap lagi kitaorang pergi. " balas Youngjoo

 Youngjoo dan Naeun meletakkan pinggan dan gelas yang selesai dibasuh untuk dilap dan masukkan ke dalam kabinet.Lalu mereka berjalan keluar ke ruang tamu , Naeun sudah merasakan mengeletar kerana dia dia sudah tahu apa yang akan diberitahu oleh Myungsoo. Salah dia juga siapa suruh cabar si Myung tu.

"sebenarnya sebelum Naeun dan saya jadi musuh , Myungsoo ada buat kesalahan besar gila sampai Naeun benar-benar marahkan Myungsoo " Myungsoo memulakan ceritanya.Naeun sudah mula rasa tidak sedap hati.

" apa yang kamu buat sampai korang berdua bergaduh besar macam nie ? " tanya Woohyun . Young joo hanya mendengar kerana dia tidak berani hendak berkata-kata. 

" saya hampir-hampir rape dia " nada Myungsoo sedikit mengundur bukan takut akan Woohyun tetapi dek kesalahannya yang lalu.

" what ?? " Youngjoo dan Woohyun terkejut besar selepas dengar apa yang diberitahu oleh Myungsoo. Lalu Woohyun laju memandang tajam kearah Naeun.

" i`m sorry hyung.." Myungsoo meminta maaf kepada Woohyun atas kesalahannya itu.

" gwenchanyo , but you must responsible in this case " ucap Youngjoo selepas dikejutkan dengan berita yang tak pernah disangka oleh dia mahupun Oppanya.

" I`ll but I want Naeun end of her school first , afterthat I`ll married with she " Myungsoo dengan beraninya melafaz janji-janji nya

" remember ya Myungsoo , I will keep your promise " kata Woohyun.

Bersambunggg !!!




No comments: