2.17.2013

One-Shot : Vampire And White Love




Author - Tieyha Melodies
Staring - Hakyeon , Sulli , Leo 
Song - I`ll Be There For You - Led Apple

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 Tepat Jam 6:30 pagi , Leo bersiap-siap hendak pergi ke sekolah baharunya di Victory High School..Sebelum ini Leo bersekolah di Rovix High School then dia terpaksa mengikut hyungnya berpindah ke Korea..Setelah bersiap Leo dengan poker facenya jalan menuruni tangga untuk ke ruang makan untuk sarapan..

" Morning bro " ucap Leo sambil mengeluarkan sebaris senyuman..

" morning " sambut Hakyeon..

" kau masak apa pagi nie ? " tanya Leo sambil meletak begnya ditepi

" aku masak katak masak pedas , sup ekor ular  dan nasi putih.." usik Hakyeon

" haishh , kau nie , aku serius nie " Leo rasa geram pulak bila abangnya loyar buruk pepagi buta nie..

" sape cakap aku tak serius ? by the way  comel je kau bila marah " usik Hakyeon lagi..

" dah lah.. malas aku nak layan kau baik aku makan " balas Leo dengan mulut penuh dengan sandwich

" makan lah biar puas-puas nanti boleh jimat duit dekat sekolah tu " sekali lagi Hakyeon bersuara..

  Setelah selesai makan Leo segera pergi memakai kasut dan menghidupkan motornya.Alah motor yang besar-besar tu , tapi motor Leo warna hitam campur hijau , perrhhh smart beb !! . Baru saja hendak menekan gear motor Hakyeon panggilnya..

" oiii , kau dah lupa ke ? ke sengaja kau buat lupa-lupa sebab pagi tadi aku loyar buruk dengan kau ? " keluar satu suara dari belakang pintu utama..

" weh , nasib aku belum tekan gear kalau tak dah arwah kau , hurmm ! pasal itu aku mintak maaf yo , aku terlupa.." jawab Leo sambil tersengih

" haa , kalau kau sengih macam nie kan happy para-para STARLIGHT dekat atas langit tu , tiap-tiap malam dorang menerangkan rumah kita nie , tak ke gitu ADIKKU LEO ? " adikku Leo sengaja Hakyeon tekankan..

" kau , kalau tak ceramah dekat aku sehari memang tak sah kan ? " ucap Leo sambil memberi tanda minta hendak salam lalu Hakyeon menyambut then mereka segera melakukan Jabat Persahabatan Adik-beradik Yang Kukuh..

" memang tak sah , sebab aku tak nak khawin dengan kau..geli dohh haha " usik Hakyeon manakala muka LEO dan merah padam sebab geram..

" whatever " ucap Leo lalu ke motornya dan keluar dari halaman rumah..

" eh , budak nie aku terlupa nak tanya apa nama baru sekolah dia , sebab omma dan appa yang uruskan hal sekolah baru dia sebelum dorang balik ke Dubai , tak apa la dia balik kejap lagi aku tanya " Hakyeon bermonolog sendiri..

########

Di Sekolah

" eh ada pelajar baru lah , handsome pulak tu..muka dia seiras dengan member group VIXX yang tengah HOT dengan lagu ON AND ON sekarang yang ala VAMPIRE tu.. kau ada tengok tak ? sumpah dorang handsome , ahh cair aku " kata pelajar perempuan yang berada di tepi bahagian kafe..

" semestinya aku tengok!! betul cakap kau.. dorang memang buat aku cair weyhh " sambung kawannya 

" hampeh , kalau la korang tahu yang orang yang korang maksudkan tu aku..apa la yang terjadi kat korang hah ? " Leo bermonolog sendiri lalu pergi ke kelasnya..

" Annyeong , Kim Mingi imnida " sapa Mingi 

" Annyeong , Leo imnida " balas Leo sambil senyum

" whatt ? Leo ? " terkejut beruk Mingi

" senyapp , nanti bocor habis la aku " balas Leo sambil meletak jari dimulut Mingi

" owh , okey.. hehe by the way , aku nak tanya kau something " kata Mingi sambil menarik kerusi Hyungmin lalu letak dihadapan Leo

" apa ? " soalan Mingi dibalas dengan soalan

" dulu kau sekolah mana and kenapa pindah ? " tanya Mingi seakan-akan menyiasat penjenayah 

" dulu aku belajar dekat sekolah Rovixx High School and aku terpaksa ikut abang aku balik Korea sebab dia nak cari seseorang " terang Leo

" owhh , siapa ? manalah tahu aku kenal ? " tanya Mingi lagi

" tak silap aku nama dia Choi Sulli " Leo memberitahu tanpa agak-agak 

 " mwo ? kenapa korang cari dia ? " terkejut Mingi

" kenapa kau terkejut sangat nie ? cuba cerita dekat aku apa yang terjadi dekat dia ? " Pinta Leo

  Ya , Choi Sulli..Perempuan yang pernah pertahta dihati Cha HakYeon pada suatu masa dahulu.Apabila Hakyeon dapat tahu bahawa Sulli pernah main perasaannya dahulu Hakyeon mintak hubungan sampai disitu sahaja lalu Hakyeon berlari meninggalkan Sulli keseorangan.Entah apa yang jadi pada Sulli selepas itu.Sebab itu dorang balik semula ke Korea selepas beberapa tahun berada di Dubai.Kalau korang nak tahu Hakyeon dan Leo adalah adik-beradik tiri yang sama ayah dan lain mak tetapi hubungan mereka amat rapat.

" nanti aku cerita dekat kau , sekarang waktu Sir Jaelo " balas Mingi

" okey , tapi apa ke pelik nama sir tu wehh ? " tanya Leo 

" mana la aku tahu , bukan aku yang bagi nama dekat dia tapi mak bapak dia " sindir Mingi lalu berjalan kearah mejanya..

" coitt , kau punya loyar buruk macam Hakyeon..aku tampar kang jugak budak nie " Leo membebel sementara Jeongho memberi salam sejahtera kepada Sir Jaelo

" haishh , apa sebenarnya yang terjadi dekat Sulli itu ya ? tak kira rehat kejap lagi aku nak paksa Mingi cerita jugak dekat aku " bentak keras hati Leo.

Waktu Rehat

" weh , kau nie Mingi telan maggi dari tadi lagi bila nak cerita dekat aku !! " jerit kasar Leo lalu merengus kasar..

" okey-okey , aku cerita sekarang. " Mingi yang berputus hendak makan puas-puas pada waktu rehat terasa sakit hati bila Leo paksanya bercerita sekarang..

" cepat !! " arah Leo

" okey!! , sebenarnya Choi Sulli tu dulu sekolah kita and now dia dah meninggal sebab kemalangan jalan raya.Dengan kata sebelum dia kemalangan dia ada bergaduh dengan pakwe dia sebab Sulli curang dengan kawan baik pakwe dia sendiri , tak silap aku nama dia Hongbin.lepas itu , pakwe dia minta putus then pakwe dia lari tinggalkan dia then lepas itu lah dia dalam keadaan sedih , melintas jalan tanpa tengok kanan kiri dan dia telah dilanggar sebuah lori yang besar dan beberapa angkutan dalam lori itu jatuh atasnya " panjang jelar Mingi menerang lalu Mingi menarik semula bekas maggi kari ayam itu .

" owhh , baru aku tahu , eh kau tahu rumah keluarga dia dekat mana ? " tanya Leo lagi

" rumah keluarga dia dekat balai polis sana tu.." tunjuk Mingi dengan cara '' duckface ''

" owhh , thanks. Nah ambik nie , aku dah nak masuk kelas " Leo mengeluarkan satu keping not RM50 lalu memberi kepada Mingi.

  Disebabkan kelasnya berada berhampiran taman Sains , Leo berhenti lalu melabuhkan punggung di bangku panjang untuk menenangkan fikiran tiba-tiba dia ternampak satu keping nota terjatuh di hadapannya lalu dia mengambil dan membaca..


  Leo hanya buat tak endah sahaja dengan surat itu tetapi Leo tidak membuangnya tapi dia simpan dalam '' laci hikmatnya '' . Selepas itu , Leo hanya mood kosong menaiki tangga untuk menuju ke kelasnya.Dalam hati dia teragak-agak , hendak pergi ke dia jumpa dengan the owner surat itu ? arrgghh , balik kejap lagi aku tanya Hakyeon sama ada dia kenal tak dengan tulisan ini.

  Waktu sekolah sudah pun tamat , Leo menghidupkan motornya lalu keluar dari perkarangan sekolah.Dengan pecut dia membawa motor , akhirnya sampai jugak di rumah.

" Hakyeon , Hakyeon ahh .. kau ada dekat mana ? aku nak tanya kau sesuatu " jerit Leo sampai mendengar ada orang tiru apa yang dia cakap [gema]

" aku ada dekat dapur , kenapa ? " jerit Hakyeon pula

" cuba kau tengok nie " Leo berlari anak sambil mengeluarkan nota tadi dalam poket bajunya.

" kenapa dengan nota nie ? , peminat bagi ke " tanya Hakyeon sambil senyum mengejek.

" tak lah , kau kenal tak dengan tulisan nie.. kalau kau kenal nie tulisan siapa ya ? " tanya Leo , sindiran Hakyeon tadi dia hanya biarkan..

" tak silap aku nie tulis Sulli..budak yang aku cerita dekat kau masa kita stya dekat Dubai haritu " nada hakyeon sedikit kendur..

" apa kata malam nie kau ikut aku pergi jumpa dia ? " ajak Leo

" tak nak ,  by the way kenapa dia nak jumpa dekat sana dan kepana lepas senja ? " bertubi-tubi soalan keluar dari Hakyeon..

" sebenarnya dia dah meninggal , dia mati lepas kau pergi tinggalkan dia , masa itu dia sedih ya amat sampai nak melintang pun tak pandang kiri kanan.." panjang huraian Leo 

" owhh " Hakyeon hanya mampu balas pendek lalu dia bangun dan menuju ke biliknya.


########

  Sudah seminggu Hakyeon tidak keluar dari biliknya dan dalam seminggu itu jugak Leo asyik keluar pergi ke sekolah selepas waku senja.Leo kata Sulli hanya mampu keluar lepas senja dan sampai saja tepat jam 12 malam Sulli menghilangkan diri dan Sulli beritahu yang dia mahu jumpa dengan Hakyeon.

" Hakyeon , keluar lahh.. jom ikut aku pergi sekolah..Sulli nak jumpa kau " kata Leo sambil mengetuk pintu bilik Hakyeon.

" kau pergi la seorang , aku tak nak " jerkah Hakyeon.

 " eleh , kau ingat aku tak ada kunci pendua bilik kau " bisik Leo lalu membuka pintu bilik Hakyeon alangkah terkejutnya dy apabila dapati yang bilik Hakyeon berselerak dan banyak barang yang jatuh.

  Hakyeon terkejut dengan tiba-tiba Leo berada disisinya then mereka berpeluk sesama sendiri.

  " Leo ahh , aku menyesal buat Sulli macam tu dulu , aku sepatutnya dengar penjelasanya Sulli dulu " ucap Hakyeon sambil menangis

" dahdah , kau tak payah nak salahkan diri kau , jom kita pergi jumpa dengan Sulli ya " pinta Leo

" tapi aku takut " luah jugak perasaan takutnya.

" kau tak payah nak takut , aku ada dekat dengan kau " Leo memberi kata-kata semangat

  Ketika perjalanan ke sekolah , Hakyeon hanya diam tanpa banyak soal , karenah dah loyar buruknya . Leo rasa sedikit bosan lalu dia menekan punat on radio then keluar lagu I`ll be there for you by Led Apple..Sedih ? ya memang sedih , padan muka Hakyeon kena dekat batang hidung sendiri.. hahaha , Leo gelak jahat dalam hatinya..tiba-tiba Hakyeon berdehem , senyap hati dia selepas terkejut dengan tindakan Hakyeon..Beberapa minit kemudian , mereka sampai ke sekolah alangkah terkejutnya dia apabila dapat tahu yang Leo belajar disekolahnya dahulu patutlah Sulli minta mereka jumpa dia disini dan dibelakang sekolah.

  Belakang sekolah tempat pertama kali kami jumpa dan tempat pertama kami meluah perasaan masing-masin dan tempat pertama kami kisseuu . Semua kenangan kami disitu tapi yang berbeza kami berpisah didepan bus stop tu.Leo dan Hakyeon berjalan  menuju ke tempat yang dijanjikan.

" Sulli ahh , keluar la , kami dah sampai " panggil lembut Leo

" saya ada dekat bangku taman sains " jerit Sulli 

  ya betul , bangku dekat taman Sains , tempat kami mula berjumpa. Leo dan Hakyeon terus pergi jumpa dengan Sulli.Wajah Sulli memang tak berubah tetap cantek..

" Sulli , ini lah Hakyeon " Leo memperkenalkan Hakeon kepada Sulli

" saya dah kenal..apa la awak nie " senyuman Sulli tak pernah mati , manis sahaja

" awak , saya nak cakap dengan Hakyeon kejap.. " sambung Sulli lagi

" okey " Leo pula balas lalu berpindah ke kerusi sebelah..

" awak , saya minta maaf pasal kejadian beberapa tahun lepas , neomu neomu chincha miahae , " pinta Sulli sambil menangis.

" tak apa , saya dah maafkan awak " balas Hakyeon

" awak nak tahu Hongbin bagitahu apa dekat saya pasal awak hari tu ? " tanya Sulli 

" apa ? " balas Hakyeon..

" dia cakap awak dah tak sayang saya lepas awak keluar dengan perempuan lain sebab itu awak asyik sibuk apabila saya call awak , saya tahu time tu awak tengah berusaha untuk mencapai impian awak sebagai penyanyi tetapi satu hari saya termakan dengan kata-kata Hongbin..Saya minta maaf ya awak " panjang berjelar penjelasan Sulli..

" tak apa , lagipun salah saya , saya tak patut abaikan awak ketika itu , saya pun minta maaf " pinta Hakyeon pula..Air mata Sulli amat berbeza dengan air mata manusia biasa..

" terima kasih awak , tepi saya dah nak pergi lagi jauh nanti awak jaga diri baik-baik tau " pesan Sulli sebelum menghilangkan diri..

" sama-sama awak ,  baik saya akan menjaga diri saya elok-elok dan Leo jugak . " bisik hati Hakyeon.


Setahun Kemudian

  Permandangan di Dubai amat cantik , tak kira sebelah malam atau siang hari. Hakyeon bangun daripada menghadap langit yang biru sambil memegang tangan seseorang.Ya , this is my belove step- brother , Leo. Haha , korang semua jangan pikir kitaorang gay ya , sebenarnya ada lagi dua orang yang amat cantik dan telah pun menjadi suri hati kami. Aku bersama Eurika dan Leo pula dengan Alexa.. Eurika lah perempuan yang mampu membuat hati aku cair selepas pertama kali jumpa dia.

  Bagi aku Sulli adalah cinta pertama aku dan Eurika adalah cinta terakhir aku.Takpe lah sampai sini sahaja aku bercerita hehe..Penulis cerita nie pun dah penat perah otak haha.. byebye


Tamat ! ! !













2 comments:

mitchmichaanne said...

nice stiry n nice song..... *.* jeles dgn kau tihah

Nur Fatihah Zamri said...

thanks :D tak pyah nk jeles2.. biasa2 je FF ak nie